dåliga skämt och rekordtider

När jag fick reda på att hela den här hästkött-historien nått ikea igår morse kunde jag inte hjälpa att skratta lite. dels för att själva historien är så löjlig i sig, dels för att jag har övertygat oroliga kunder i veckor nu att vi har då ingenting att göra med hästköttsleverantörerna, men framför allt för att jag visste att mina chefer skulle få det riktigt svettigt. idag skrattade jag inte lika mycket, men tackade istället gudarna att jag slapp servera. På tisdagar är det sallader och kakor jag har hand om, och eftersom bordet där nyss nämnda förbereds är inom hörhåll från serveringen har jag fått avnjuta ett alldeles brutalt nummer dåliga skämt. Precis allt som har med hästar att göra funkar tydligen. Jag hörde en man skämta om hur han hoppades att fisken han just beställt inte var en sjöhäst.. då är det skönt att man kan låtsas vara jättefokuserad på att lägga majs på kycklingsalladen så att man slipper behöva skratta artigt och försöka få det att låta hjärtligt.
 
En kompis erbjöd att ta de sista fyra timmarna av mitt skift, så jag kunde ta mig hemåt redan på tidiga eftermiddagen! Tog det lite lugnt, klämde in lite plugg innan jag drog till gymmet där jag hade tänkt mig ett kort pass eftersom jag kände mig trött och seg i benen efter en tidig uppgång. Kändes så bra när jag väl kom upp på löpbandet dock, och det slutade med 10 km på rekordtid, 57 och en halv minut! Låter kanske inte så imponerande men det är en väldigt nöjd tjej som sitter i sängen med sitt te och kollar på ullared just nu.
 
Nu blir det till att säga godnatt dock.
 
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Erika

Sjukt bra!!!!!

Svar: tack! :D
Johanna Andersson

2013-02-27 @ 06:56:43
URL: http://Ehjf.devote.se
Postat av: Anonym

Vad du är duktig! Sjukt imponerad!!

Svar: Tack :D
Johanna Andersson

2013-03-10 @ 08:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0