det borde finnas ett ord som beskriver den här känslan

när man börjar känna sig pigg efter att ha varit sjuk, när man riktigt kan känna hur energin och motivationen kommer tillbaka och huvudet helt plötsligt känns klart och redo för nya utmaningar. 
 
Huvudet känns i och sig fortfarande som om det har blivit överkört av typ tre lastbilar med dubbelt släp just nu, men i övrigt känns det riktigt bra. Låg i migrän hela dagen igår, troligtvis det värsta anfall jag någonsin haft. Som jag kan komma ihåg iallafall - började med att jag spydde upp min frukost, och sen var det inte tal om att ta sig ur sängen förutom för att spy ett par gånger till. Gick över runt nio tiden på kvällen, så då tog jag mig en riskaka för att fira och sen bar det av till sängen igen. Idag är det som sagt mycket bättre, och det känns dessutom som att förkylningen som suttit i sen påskafton är på väg bort den med. Har fortfarande påsklov, och eftersom jag skulle ha varit i högländerna just nu (en resa som blev hastigt inställd i och med gårdagens migränanfall) jobbar jag inte igen innan lördag. Jag anar dock att mitt 15.5 timmars skift i tisdag hade något att göra med gårdagen så jag är inte jätteledsen för det. Har en hel del att göra i skolan med så det känns bra att ha lite extra tid till det med.
 
Johan har bokat biljetter för att komma och hälsa på nästa helg - blir cirka 36 timmar i landet. intensivt men kul! hoppas att jag har fått mycket gjort tills dess så jag kan ta lite ledigt utan att få dåligt samvete!
 
Vill även nämna att jag använde min nyfunna energi till att göra broccolisoppa till middag idag. Den blev väldigt väldigt tunn, men den smakade gott iallafall. Och mycket blev det, så blir nog broccolisoppa till både middag och kvällsmat i ett par dagar nu. Bra för vikten om inte annat! Nu är jag bara sugen på att komma igång med träningen igen, saknar svettlukten på gymmet!
 
Nu ska jag återvända till mitt uppsatsskrivande.
 
Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0