födelsedagsfirande

22 år. Big 22.
 
Egentligen är det inte så gammalt, men helt plötsligt är det två år sen man kunde kalla sig tonåring och det känns lite konstigt. Helt plötsligt inser jag att jag har bott i skottland i mer än tre år, och att det kommer hinna bli sju innan jag tagit studenten. Skrämmande tanke, ännu mer skrämmande att jag vet att det kommer gå så mycket fortare än jag kan föreställa mig. Något annat som också är skrämmande är vissa tendenser av "vuxenhet" jag lagt märke till på sistone - jag har helt plötsligt blivit en morgonmänniska och vaknar numera absolut senast 7.30 av att jag är KISSENÖDIG, som en gammal tant, vilket leder till att jag har extrema svårigheter att stanna uppe efter kl 22. Jag känner knappt aldrig för att gå ut längre, jag köper tidningar för recepten och jag har börjat tycka det är kul att laga mat och baka. Inga dåliga förändringar, men ändå. Konstigt.
 
Har haft en toppendag, verkligen. Började med att Carina kom in och väckte mig med tända ljus och lite frukost. Paket med - en superfin träningsjacka. Har börjat träna mycket på sistone så den är alldeles perfekt. fick även en årsprenumeration av elle (en tidning jag inte läser på grund av recepten bör tilläggas). Gick upp och åt frukost och drack kaffe tillsammans med ylfa och carina, mys! sen åkte jag och carina till skolan, en snabb föreläsning och sen var det lunch och tårta dags! fick mina presenter från ylfa - en sagoform skål i form av sverige, en kopp med älgar på och ett förkläde (som jag blev löjligt glad över. jag är snart min mamma) lyckades inte blåsa alla ljusen så det blev ingen önskning i år heller.. Sen blev det lite gym innan det var dags för kinabuffe! åt så mycket att jag fortfarande mår illa sådär tre timmar senare. Då har man ju ätit så det var värt pengarna iallafall!
 
Vill även passa på och tacka för korten jag fick, blir så glad av att läsa dem! tack för födelsedagspengarna också, de ska gå till en cykel är det tänkt! hoppas jag får telefon snart så jag kan ringa och tacka på riktigt.
 
fick även ett roligt sms igår, kul att se att man kan firas även i sin frånvaro! flickan på det kortet är långt ifrån 22 dock..
 
Massa födelsedags-kärlek!
 
 
$
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh! Vad jag saknar dig!!! Grattis igen bästa du <3 du får din födelsedagspresent kombinerat med julklapp när vi ses i stället!! Love you!!

2012-10-09 @ 08:17:46
Postat av: Erika

Oj! Det är jag som är anonym!

2012-10-09 @ 08:18:16
URL: http://Ehjf.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0