julmusiken har tagit över

Sitter vid mitt fina skrivbord som mina kära föräldrar fixade åt mig när de var här, lyssnar på julmusik och försöker skriva en uppsats om vad man ska tänka på när man gör affärer i Kuwait. Det är för mitt favoritämne, och det är det näst-näst-näst-näst sista jag har att göra innan jul men just nu har jag ingen motivation alls. Alls.
 
Har haft fullt upp hela veckan, imorgon är det bara två veckor tills Johan är här och trots att det ska bli superkul har jag så mycket som ska hinnas med tills dess att jag blir alldeles snurrig i huvudet. Men sen, sen är det jullov och då ska jag bara chilla i fyra veckor. yes.
 
Fick ett mail igår där universitetet informerade mig om att om mina studieavgifter på dryga 20 000 kr inte var betalda inom 7 dagar så skulle jag därefter inte räkna mig som en student hos dem. Låter lite väl dramatiskt, men det är faktiskt ganska direkt översatt. Gav upp att försöka lösa saker över telefon och satte mig på bussen ut till ingenstans för att besöka SAAS kontor (vilket är den skotska versionen av CSN) för att se var problemet låg. Det visade sig vara ett litet missförstånd angående min arbetsgivar-historik, så det löste sig snabbt. Var dock tvungen att gå tillbaka i morse för att få beviset utskrivet så jag kunde visa det för kärringen som hotade med att slänga ut mig. Det gick även det smidigt, så nu är jag ohotad student igen. Vars enda problem är den här jäkla uppsatsen.
 
Därefter var det lunch på en svensk pub, kallad "Hemma". Hur mysig som helst, precis under arthurs seat. Beställde in en köttbullsmacka, och råkade därefter berätta för Ylfa och Tiia hur mycket jag älskar rödbetsallad och hur ledsen jag är att de inte säljer det här. Vad kommer med köttbullsmackan om inte ett tjockt lager av just rödbetsallad? Nöjd tjej.
 
Fast nu är det läggdags. Jobbar fredag till söndag, ska på en välgörenhetskväll imorgon kväll och på 21års kalas på lördag så det blir en händelserik helg. Händelserika helger startars bäst med en god natts sömn. Som precis alla andra dagar också, för den delen.
 
Först, lite bilder.
Var i glasgow i fredags, julhandlade och käkade lunch på jamie olivers restaurang, i måndags var jag och såg ed sheeran och sen förtjänade den episka köttbullsmackan förevigande också.
 
 
 
 
 
 
 
Kärlek!
Trackback
RSS 2.0