What use am I as a heap on the floor?

Här sitter jag nu i en lägenhet i Leith och lyssnar på musik i mina något slitna hörlurar och dricker litervis med vatten. Är i inledningsfasen i projekt: bli av med sockerberoende och det är SVÅRT såhär det första dygnet. Köpte überbilliga tuggummi på lidl innan, för att stilla behovet en aning när det titt som tätt kommer smygande.

För tillfället är behovet enormt. Det är även utmattningen, och jag har helt enkelt bestämt mig för att det inte är värt att gå de fem meterna till mitt sovrum för billiga sockerfria vinbärstuggummin. Inte än iallfall.

Selinarnas besök var lyckat i mina ögon, och jag kan inte annat än hoppas att de håller med. Gick bra trots allt som gick emot med askmoln och översvämmningar! Blev ett besök till national museum of scotland, ett ställe jag inte tidigare besökt - dumt av mig, för det var verkligen trevligt! Annars åts det mycket god mat och jag fick ljuvliga gåvor i form av nyponsoppa, blåbärsoppa och knäckebröd. Jag är i himmelriket konstant numera.

Panik utbröt i tisdags när receptionisten till vår hyresvärd informerade oss om att vi hade boende i cirka två veckor framöver och efter det fick klara oss bäst vi kunde. Planet hem till Sverige var i princip bokat när vi morgonen efter gick tillbaka för att kontrollera de praktiska detaljerna med räkningar och så vidare med vår faktiska hyresvärd, bara för att höra att vi inte alls behöver flytta ut och att de kommer hålla oss med boende till lägenheten är ok igen. När nu det blir.

Fredag blir en stressig men rolig dag - inleds med jobbintervju på morgonen, sedan bär det av till Glasgow för att möta far och bror och ta en runda inne på Primark. Mina gamla tvåpundskor är aningen slitna och jag känner att det är dags att kosta på mig ett par till! På kvällen är vi bjudna till Ylfa, och sen blir det Ceilidh-debut på det.

Nu blir det till att koka lite blåbärsoppa, FINT!



Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Selinarna håller med om att det var toppendagar! Ett mycket lyckat besök!

2010-05-13 @ 13:08:26
Postat av: B-E

miss you miss you!

NEED to talk to you, seriosly <3

!

2010-05-18 @ 08:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0