Vatten i överflöd

När jag var liten drömde jag i princip varje natt. Mycket mardrömmar, men även andra, fina saker.  Sen jag flyttade till Edinburgh har jag börjat drömma mycket igen. Få mardrömmar, men igår tog det nog tio minuter av vaket tillstånd innan jag insåg att jag faktiskt inte drömde. Att det inte var en mardröm. 

Klockan 06.20 igår vaknade vi av att vatten forsade ner från taket i två av rummen i lägenheten, förvirring och panik följde och det var ingen som var riktigt säker på hur man reagerar på något sånt. Första impulsen var att skaffa fram alla hinkar och burkar tillgängliga för att skydda golvet - sen bar det av uppåt för att försöka väcka de i lägenheten ovanför, som uppenbarligen måste ha ett visst överflöd av vatten, eftersom de var schyssta nog att dela med sig lite (läs; mycket) med oss. Inget svar - ingen är där. Nice! 

Vi lyckas väcka en annan granne, och vid det här laget har läckan spritt sig till vardagsrummet. Vi ringer brandkåren, polisen, försöker få tag på vår hyresvärd utan någon framgång alls, får tag på en rörmokare som lovar att komma direkt men som anländer dryga timmen senare. Vid den tiden hade vi gett upp allt vad hinkar hette, jag och Raphaëlle hade hunnit springa till närmaste polisstation i pyjamas i hopp om att någon skulle kunna hjälpa oss slå in dörren och stänga av vattnet innan taket i vardagsrummet kollapsade helt, och jag hade hunnit få ett utbrott på en sjukt ohjälpsam council-arbetare. 

Vid nio fick vi tag på vår hyresvärd, som fixade en ledig lägenhet i leith som vi sover i för tillfället. 
So much drama. Kul kul kul! 

Värt att se fram emot är iallafall Selinarnas besök på söndag, planerat in i minsta minut!  

Nu bär det av hemåt
eller ja,
till leith.  

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: B-E

seriöst? :o sjukt! :o

saknar dig!!!!!!!!!!!!!

2010-05-07 @ 20:53:32
URL: http://erika5cn.blogg.se/
Postat av: B-E, igen

OK, seriosly. vart är du?

2010-05-12 @ 10:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0