let's make some music, make some money, find some models for wives

Som så många andra gånger när tar mig tid att blogga befinner jag mig i flickornas sovrum, butt down, mellan sängar. Livy är livrädd för rånare, och trots att det kan vara en aning irriterande ibland har jag ingen rätt att döma henne. Jag kommer ihåg när jag var liten, mor&far fick inte lämna vardagsrummet innan jag sov, om ifall att någon väntade i parken på att komma in och mörda mig. Även om det låter sjukt lamt nu, så minns jag rädslan, hur jag byggde upp möjliga scenarion i mitt huvud som sedan inte gick att få bort. Så, jag dömer inte. Jag suckar, ibland ljudligt, och sätter mig ner och väntar på john blund. Bloggar.

Maddy kom dock med den bästa kommentaren på länge tidigare ikväll;
"But, livs. You don't have to be afraid, you know. Because, IF a burglar would come, we'd just scream and Joe would come and kick him in the conkers. Then he would run. "
Jag vek mig av skratt.

I övrigt har det varit en bra vecka. Har fortfarande inte mött upp den där fransyskan jag nämnde i tidigare inlägg, men imorgon så har vi iallafall lunchdate, något jag ser fram emot. Ska försöka komma upp och spendera en timme på gymmet innan, om jag finner orken. 47 pund i månaden säger att jag kommer göra det, mitt oerhört starka begär av en sovmorgon säger annorlunda. We'll see, we'll see.
Nu ska jag drömma mig bort på gumtree. Cottages i brighton, och deltidsjobb i edinburgh - mumma.

Hoppas ni har en underbar fredagskväll,
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Anna

Conkers = testiklar? Jag bara antar (läs: hoppas) det.

2010-01-30 @ 00:28:48
URL: http://tasteofpop.blogspot.com
Postat av: Johanna

Anna; Indeed! Lite osäker på stavningen, men med slang får man väl göra lite hur man vill. :)

2010-01-30 @ 19:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0