MER KÄRLEK ÅT VÄRLDEN! tack

OK, valentines day. Alla hjärtans dag. Man kan säga vad man vill om konceptet. Jag tycker om det.
 
Jag kan till och med gå så långt som att påstå att jag älskar det. Jag är väl medveten om att det är lite av en "köpmännens dag", och att de pengar som läggs på blommor, choklad och diverse andra hjärtegåvor säkert kunde spenderats bättre, även om lite konsumtion i dagens finanskristider inte är helt fel. Med risk att låta äckligt kliché - det är ju inte gåvorna som är grejen. Speciellt inte hur mycket pengar man lagt på sagda gåva.

Det jag gillar med alla hjärtans dag är budskapet om att visa kärlek. Upplysa de du älskar om det faktum att du faktiskt älskar dem. Hur kan det ses som en dålig sak? Det är fint. Kärlek är fint. Egentligen borde varje dag vara alla hjärtans dag. Minus presenterna, då.

Så tycker jag att folk i allmänhet kan sluta vara bittra, också. På alla hjärtans dag, alltså. På alla andra dagar också, förstås. Det gäller även mig själv. Jag är duktig på att vara bitter. Jag ska bättra mig.

För med lite mer kärlek, och lite mindre bitterhet skulle världen vara en bättre plats. Och det är väl lite det man vill uppnå med sin tid på denna blå-gröna boll? En förbättring av något slag, på något vis.'

Var i bath igår och spred min kärlek. Det var fint. Köpte en tröja som jag har haft på mig idag - jag tyckte den passade bra dagen till ära. Så har jag druckit mycket kaffe, och haft foto-session med princess puppy-eyes. Så fick jag ett kort i fredags också, tack farmor!
'

Nä, nu ska jag sova.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Johanna! Varför sa du inte att det var i bath du hade köpt tröjan? Det gör ju det hela bara ännu coolare än innan! :D

2010-02-20 @ 20:05:22
URL: http://trasselli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0