emancipate yourselves from mental slavery

Jag borde gå och lägga mig nu, och inte bara för att mina ögon känns torrare än billigt toapapper eller för att min dator varnar för lågt batteri. Jag har både ögondroppar och energi-sladd till förfogande. Men min kropp törstar efter sömn. Massvis med sömn. Den blir aldrig trött på det. (hehe)

Iallafall, skickade precis iväg ett väldigt flummigt email till min kära soulmate på andra sidan vattnet, mitt tredje glas med vatten har halsats (något jag kommer ångra ohyggligt mycket när jag vaknar kissnödig om några timmar), och jag befinner mig lite i ett lyckorus för tillfället. Mina fingrar är väldigt ömma. Jag har spelat gitarr idag, lärt mig lite nya ackord vilket i sin tur ledde till lite nya sånger. Inte bara amazing grace, alltså. Den nya teach yourself guitar-boken jag har köpt är ace. Att spela Bob Dylan, Beatles och Elton John när man kan tre ackord är heaven on earth!

Så, jag tänkte att detta klippet får sammanfatta dagen. Gitarr-lektion på en brutalt bra låt, covered av en brutalt bra artist. Vår värld skulle inte vara riktigt lika bra om inte Will Rendle var i den, det är en sak som är säker. Inte bara för att det är ganska brutalt imponerande att lyckas sjunga EMANCIPATE med flow. Eller för att han är den coolaste personen carina inte känner. Men kanske för att han har rosa hår, för tillfället, och för att han försöker dra ner på "wacky backy"(myspace-bloggar hjärta). Och för att han är sjukt talangfull, förstås.




Kärlek! (none but ourselves can free our minds)


Kommentarer
Postat av: Soulie

mm ;; jag älskar när du bloggar!

2010-02-11 @ 15:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0