The sun keeps shining through the pouring rain

Idag är det en speciell dag, av flertalet anledningar. Först och främst är det min farmors födelsedag, och jag vill passa på och säga GRATTIS såhär genom cyberspacet. Hoppas dagen blir bra!

Andra anledningar till att dagen är speciell är att The Fringe har sin officiella start idag, och det är dessutom exakt ett år sedan Carina intog Edinburgh, något som ska firas i eftermiddag. Gärna med en gratisshow på nyss nämnda festival. Det finns en del att välja på, liksom. Över 2400 i år, har jag hört. Vilket är smått sinnesjukt.

Vandrade ner Royal Mile igår med mina svenska vapendragare, första prio: lämna ut CV's till allt och alla som visade minsta intresse. Vi blev lite distraherade av alla konstnärsjälar som desperat gav utlopp för sin kreativitet mitt på gågatan, men det var vackert. Skumt, tyckte Johan. Men vackert.

Edinburghs befolkning tredubblas i augusti månad, och turisterna har vallfärdat hela veckan. De verkar allihop tycka att det är en bra idé att tvärstanna mitt på Princes street för att beundra slottet, ta ett kort eller bara stanna för stannandets skull. I don't mind, det är ju knappast så att jag var mycket bättre för ett år sedan.

Nu ska jag hoppa in i duschen, för att sedan tillsammans med min käre bror ta mig i kragen och få lite gjort innan det är dags att möta Carina inne i centrum. Betala hyran på urban dream, och sen försöka ordna upp våra bankkonton på barclays.

Ha en bra fredag!

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0