somliga ljus brinner aldrig ut

Kvällens orelevanta fakta; cirka två sekunder efter att förra inlägget publicerats spillde jag ut min fortfarande väldigt fulla kaffekopp över halva golvet. Missade fåtöljen med millimeter. Min älskade kappsäcksväska gick inte ett lika lyckosamt öde till mötes, men skadorna var enbart externa så jag ställde in den i duschen i brist på energi till att göra något annat. Den var torr när jag vaknade i morse iallafall, och den svaga doften av kaffe den nu utsöndrar kan jag nog leva med.

I övrigt har inte mycket spännande hänt. Delat ut CV's, taggat inför morgondagen - IKEA! Kommer bli väldigt intressant att se om jag är svensk nog. Det är nämligen ens kompabilitet med den svenska kulturen som avgör huruvida man är passande eller ej. Skulle tagit med mig folkdräkten, alltså. Var och tog en Diet Coke på en svensk pub tidigare ikväll, det måste ju räknas som något. De sålde delikatobollar och punchrullar vid disken, under etiketten "Swedish sweets" eller något liknande.

Nä, nu ska jag öva på nationalsången.
Kärlek!


Kommentarer
Postat av: B-E

jag gillar skrapt att du bloggar igen babe! :D (jag ska med ta tag i mitt liv snart ;)) <33

2010-08-03 @ 08:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0