on my mind today

Jag tror att det är viktigt att ha mål och drömmar i livet.
Tror som i att jag vet att det är viktigt.
Jag vill dessutom tro att jag anade det redan innan jag analyserade Möss och Människor i åttan, även om det var då det hela började framstå väldigt tydligt i min hjärna.

Det är drömmarna som gör att man väljer att gå upp på morgonen, för trots att vi inte lever i depressionens amerika kan livet vara ganska surt ibland ändå.

För tillfället har jag många drömmar,
drömmar som skulle kunna ses som långsiktiga mål om det inte vore för att de troligvis aldrig kommer uppfyllas. Dock behöver jag inga kortsiktiga mål för att gå upp numera - det räcker med att veta att jag varje dag kommer mötas av något nytt och outforskat. I skottland.

Men en lägenhet i London, en villa i Edinburgh och ett slott på landsbygden kan väl inte vara så mycket begär i framtident?
Jag ska iallafall lära mig spela gitarr, det var ungefär det jag ville meddela. Nu ska jag iväg och fylla dagen med kreativa tankar.

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0