eyelashes of gold

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, jag planerar att bättra mig.

Känns som att dagarna går alldeles för fort för att man ska få något vettigt gjort- vilket kan låta lite löjligt när det kommer från någon som jobbar i genomsnitt fyra timmar om dagen, och under dessa timmar egentligen inte gör mycket mer än leker och dansar. Men ändå.

För tillfället sitter jag i köket, dricker instant coffee med en gnutta hasselnötssmak och njuter av det nyfunna lugnet. Min relativt nyinköpta t-shirt (johanna[hjärta]next-rean!) luktar blöt hund, men i övrigt har jag inte mycket att klaga på. Jag var godhjärtad nog att befria valparna från sin tillvaro ute i regnet, Billy tackade mig genom att springa raka vägen och hoppa över grinden och ut i hallen. Jakten var kort men intensiv, och resulterade i min-t-shirt-luktar-blöt-hund-faktumet.

Hur som helst, livet flyter på i Edinburgh, sex veckor har resulterat i att det mesta numera går på rutin. De stunder där allting känns bisarrt blir färre och färre, men jag omvandlar fortfarande pund till kronor i huvudet när jag handlar. Såklart. Man blir inte britt på en och en halv månad.

Dagen har hittils spenderats i centrum, lunch med Lara, Carina, Antonia och en islänska som jag inte riktigt kan komma ihåg namnet på var trevligt. Panikköpte ett paraply för fem pund, det sved i plånboken. Tanken var att jag och carina skulle gå och kolla upp en franska-kurs, men vi insåg att 10.00 var alldeles för tidigt.

Nu ska jag vila till flickorna kommer hem från sina sånglektioner, att vandra i regnet tar på krafterna.

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0