I'd be afraid of the dark if I'd lost my spark

boy, vad jag har saknat att kunna ha långa rubriker från random fyndiga låttexter som rubrik! Det är nice - räkna med många i framtiden.

Jag är lite orolig denna afton - jag kan känna ett halsont komma krypande ända från magsäcken. Jag gillar det inte. Har lyckats hålla mig ovanligt frisk hittills denna höst, och jag skulle föredra om det höll sig på det viset. För mycket att göra och för mycket att se för att orka med halsont och hosta.
Gitarrspelandet går framåt! Ackorbytet mellan G och C är det klurigaste, och det är även det som av en tillfällighet förekommer mest frekvent i Amazing Grace, låten jag lägger min själ i att lära mig. Om ett par år så, då ska ni få se.

Det är mindre än två månader kvar till jul - och förberedelserna har redan börjat. Min host-mum är lika förälskad i julens magi som min kära moder, och för varje dag som går märker jag att något nytt har dykt upp i huset. Diskmedlet med jul-doft kom fram redan i början på veckan, därefter följde "merry christmas"-kuddar i vardagsrummet, gardinbyte i köket och för att inte tala om jul-doftljuset som inhandlades på IKEA och placerades mitt på matbordet. Idag blev det även lite disney-julfilm med flickorna, något jag tror att jag uppskattade mer än dem. Någon vis man sa någon gång att man ska omfamna sin barnsliga sida, och denne vise man lyssnar jag på.



Nu blir det till att sova, mina ögonlock längtar redan.

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Erika

jag ÄLSKAR julen!

2009-10-31 @ 21:56:18
URL: http://erika5cn.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag också! :D när du kommer kanske julgranen är uppe ;) <3 !

2009-11-01 @ 14:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0