eufori är ett fint ord

this deserves a moment

Vi var ju lite av veteraner den här gången. Vi hade lärt av våra misstag. Kameran i jackfickan och inte i handväskan, drick inte mycket vatten i kön, håll utkik efter vipers-medlemmar. check.

Vi kom tidigt. Ville vara först. Det luktade bajs, så vi satte oss på medhavda plastpåsar och lyssnade på ljudbok. Somnade. Mindre bra, kanske. Levde iallafall fortfarande när vi vaknade upp, det var ett plus.

Det hade varit bestämt sedan länge vad paolo skulle få denna gång.
"Teenage mutant ninja tutles was my middle name when I was kid"
En teenage mutant ninja turtles t-shirt, alltså.

"Bags" fick inte medtagas in. Vi var inte benägna att chansa på att handväskor inte räknades som "bags", så Carina knöt t-shirten runt magen under klänningen. Vi kom in. Blev tillsagda att inte springa. Sprang lite ändå. Stod precis framför micken, tryckte gallret. Två och en halv timme av väntan följde, med två riktigt bra förband. Men ändå. Vi väntade ju på Paolo.

Alla ljus släcks ner. You're just to good to be true spelas och alla i plubliken sjunger med. Plötsligt står de alla på scenen och jag känner mig precis som den femåriga flicka jag är innerst inne. Han sjunger. Jag sjunger. Alla sjunger. Det är magiskt.

Halvägs genom min bästa konsertupplevelse hittills frågar jag carina om det är dags.
Hon nickar.
Jag nickar.
Jag tar t-shirten, kramar den hårt. Väntar på rätt tillfälle. Han vänder sig om, ska precis börja säga något om kommande låt.
Jag kastar. Den landar precis framför honom, Paolo. Han ler, böjer sig ner och tar upp den. Skrattar, när han ser motivet. Vecklar ut den, visar upp den för hela publiken.

this deserves a moment

säger han, Paolo.

Tackar, och går och hänger den över trumsetet.




Glasgow visar direkt varför de kallas "den livliga systern"



13.45 - först på plats



Hardcore, kallade de oss. Genom regn och solsken, var vår slogan.




jag och min vän Gollum


Paolo och en viss t-shirt. Scheisse.

Jag var inte cool under nyligen beskrivna händelse bör kanske tilläggas.
Jag var inte sansad. Jag var galen. Lycklig, lite väl entusiastisk enligt vissa.
Men det var magiskt.

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

FYYY FASEN VAD HÄFTIGT!! :O :D Jag dog nästan lite granna när jag läste. Helt sjukt vad coolt.

2009-10-17 @ 15:35:19
URL: http://trasselli.blogg.se/
Postat av: Anna

Awesome! Ni är galna. På ett bra sätt, jag hade lugnt gjort samma sak, men ändå. :'D Idolkärlek är den enda sanna kärleken!

2009-10-21 @ 19:34:38
URL: http://tasteofpop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0