lite av en countdown

En månad till juldagen.
Därefter sex dagar till hogmanay.
Ytterligare fyra dagar - flytt.
Scheisse.

Onsdag kväll. Suck. Det har varit ett mål sedan i söndags kväll att lampan ska vara släkt och datorn avstängd vid22.00, allt för att jag inte ska fumla ur sängen på morgonen. Det funkar aldrig. Om det så är ett nytt avsnitt av ullared eller twilight som håller mig uppe, något är det iallafall alltid.

Dagen har varit lugn, om man bortser från den helt galna väderleken. Extrem vind i kombination med regn och hagel är inget kul inslag när man ska leda hem två små trötta flickor från skolan. Tur att varm choklad och svampbob fyrkant väntade hemma iallafall! Innan eftermiddagspasset var det dags för charity-shopping, där jag köpte paraply och hårtofsar. Man kan inte ha för mycket av något av dem.

Fick ett vykort från puerto rico idag, väldigt trevligt! Blir alltid lika glad när något väntar på ens säng när man kommer hem. Något jag finner ganska kul - det är adresserat till både mig och min käre bror, men det är i mitt rum det hamnar. Likadant med hans strykta kläder, även de hamnar på min säng. hmpf.

Imorgon börjar det officiella julfirandet inne i centrum, och beroende på väderlek blir det kanske ett litet besök. Har stormen inte gjort sig blir det framtidsplaneringar i kombination med litervis av te och taylorr. En bra dag i vilket fall, alltså.

(PAOLOPAOLOPAOLO - royal albert hall 9 april. TACKTACKTACK :D)

Kärlek!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0