life is good!

Det är sant, life is good, livet är BRA och även om jag tenderar att glömma det faktumet då och då så är det ändå min grundfilosofi. Det gäller bara att göra det bästa av situationen, vad som än händer. (så som att ens kamera går sönder och gör att man helst av allt bara vill hoppa från en bro alternativt gömma sig under täcket och vänta på att sprickan i skärmen ska vara hel igen)

Märks det att jag är inspirerad idag? Taggad, redo att ta tag i mitt liv? Det är jag. Idag är en stor dag, jag kände det redan när jag vaknade i morse.

Jag och Carina firade det faktum att rutinerna är tillbaka, och begav oss så fort morgonpasset var över mot hamnen för att uppleva köpcentret ocean terminal. Det var nice, stora vattensamlingar så som hav slutar aldrig att fascinera - och 1.60 är okej att spendera på en kopp coffee americano när man har en bra utsikt och en trevlig omgivning, right? metaprodukten är viktig i mina ögon.
Hur som helst, jag vet inte om det var saltstänket från havet eller de galet vackra tavlor vi hittade, men inspiration infann sig plötsligt.

Framtiden, som tidigare kunnats liknas mest vid en osammanhängande film med så många olika möjliga slut och skiljevägar stakade ut sig i min hjärna och började forma en lång och rak väg. Det känns skönt. Som det ser ut nu, blir det flytt ner till England inom de fem närmaste månaderna, vart och när förblir obestämt då det inte ligger i mina händer. Efter ett år i England blir det Sverige igen i en månad eller två, innan det bär av till Brighton University för att försöka få ett degree i psykologi- inriktning sociologi.

Detta förutsatt att jag inte stöter på Robert Pattinson inom det närmsta året, gifter mig och får massor av barn och spenderar resten av livet som lyckligt gift hemmafru. Det är också ett alternativ.

Life is good.

Skype-date med Bäst-Erika aka soulie tidigare idag - om två och en halv vecka är hon här och förgyller min tillvaro i några dagar! Vi ska äta massvis med pannkakor, prata till tänderna trillar ut och unvika alkohol. Längtar!





Beviset på att inte alla svenskar passar i de blonda lockarna - lösögonfransarna gav mig vissa komplex över de naturliga men peruken gjorde mig enbart tacksam över min nuvarande frisyr. puh.

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: louie

totally grooooooooooooooss!!!!

2009-11-03 @ 10:29:39
Postat av: B-E

du är totalt jävla vacker i blont hår!

du ser ut som en totalt jävla vacker svensk bitch med F-kupa :D

2009-11-04 @ 22:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0