I wouldn't shoot you, I would run

Jag vet inte riktigt vad påståendet om att onsdag skulle vara "lillelördag" kommer ifrån - eller hur vida brett utrycket används. Det stämmer iallafall väldigt bra. Under växjö-tiden var onsdagkväll officiell umgängeskväll, då det var frias enda helt träningsfria kväll i veckan fick man passa på! När det i ettan även var kombinerat med sovmorgon på torsdagen, MM.
Hur som helst, onsdagar är forfarande bra dagar. Onsdag innebär nämligen sista kvällen i veckan där packlunchen ska förberedas och skoluniformerna läggas fram då fredagar genomlevs i egna kläder, och slutar redan innan lunch. Detta leder iallafall till att det känns lite som att helgen närmar sig med stormsteg, en känsla jag omfamnar med glädje och entusiasm!

Andra veckan jag sparar pengar, det leder till en hel del kreativitet när det kommer till hitta på saker att fördriva tiden med som inte behöver kosta ett rött öre. Igår blev det en tur till the national galleries of scotland - kulturellt OCH gratis, där snackar vi flera humlor i samma smäll. Imorgon bär det av till old town och the national library för lite mer kulturella intryck.

Det är juljulJUL precis överallt, men jag längtar till isbanan kommer upp i Princes st gardens och det blir dags för lite skriskoåkning. Köpte ett pepparkakshus första gången jag var på IKEA; flickorna frågar i princip varje dag om det inte är dags att göra det snart. Lite tidigt är det fortfarande, men jag vet inte hur länge till jag klarar att motstå frestelsen. Får låna bror mins kamera och fota när tillfället kommer iallafall.

Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra att du sparar! Då kan du köpa riktigt fina julklappar till mig...

2009-11-12 @ 10:20:57
URL: http://johannay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0