I'm like a ping-pong ball, being bounced around

Det är torsdag kväll - men i mitt huvud är det redan helg. Trots att jag troligtvis har en hel-dag framför mig imorgon, så ser jag ledigheten i slutet av tunneln och det ska bli SKÖNT! Kommer bli en underbart chill helg, trots att det är mycket inplanerat. På lördag tar vi ännu en gång bussen till IKEA, allt för att känna oss übersvenska. På söndag är det Ocean Terminal som gäller, för att sedan kavla upp armarna och försöka oss på denna månads filmquiz. En hel del sömn också, något jag ser fram emot något alldeles väldigt.

5 november idag!
Remember, remember, the fifth of november
V för vendetta är en riktigt bra film, trots att jag somnade första gången jag såg den. Bonfire night ikväll iallafall, en relativt lustig tradition, men jag omfamnar alla anledningar att fira och skjuta fyrverkerier. 400 år sedan Guy Fawkes försökte spränga westminster, och ändå vet precis alla i storbritannien vem han är. På ett sätt lyckades han ju i livet måste man ju säga iallafall.
Personligen är jag tveksam om någon kommer komma ihåg mig om 400 år. Men eftersom planeten tellus som för tillfället är släkten människans hem mer kommer korrekt kommer kunna liknas vid en enda stor het lavaboll vid den tiden så är jag inte allt för bitter. Framtidens människor kommer ha viktigare saker än mitt namn att tänka på, tyvärr.

Nu spårade det lite känner jag, så det blir till att försöka borsta lite tänder och ta tag i en bok istället. Hoppas ni har det trevligt i snön där hemma, och njuter av den trots att den kan vara en plåga ibland.
(7 veckor till jul, om jag inte har helt fel. NICE!)







frågan är where the good looks come from, alltså.

Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0