it was the night before christmas... not

Det är den 15 November, och sedan igår går julmusiken på repeat i köket. Varje affär med en liten uns självaktning har numera juldekorationerna uppe, gärna julgranar och allra minst lite holly och blinkande lampor. I princes street gardens är förberedelserna inför julmarknaden och isrinken i full gång, och de flesta av karusellerna är redan uppe. Igår var jag på en julmarknad, idag var jag inne i centrum och letade julklappar, ikväll läste jag The night before christmas för flickorna när de skulle sova, och nu så youtubar jag lucia-tåg och drömmer om lussekatter och marsipangodis. Lite galet, jag vet. Men väldigt, väldigt, underbart.

Så ja, julmarknaden igår var rysligt trevlig, av mer än en anledning. Det doftade som jul, julsånger hördes lite överallt och barnkören som sjöng julsånger var en definitiv höjdpunkt. Att jag lyckades motstå fem fulla bord med hembakta kakor till ett väldigt överkomligt pris, och att jag vann smycken för cirka £500 av en lott som kostade £1 var även de ingredienser till det så väldigt positiva helhetsintrycket. Efteråt gick vi och firade min vinst med mexikansk, MUMMA!

Fönstershoppingen idag var även den en positiv upplevelse, det krävs väldigt lite pengar för att en dag ska vara lyckad, gott folk. På torsdag kommer soulie aka bäst-erika, I CAN'T WAIT! Enligt BBC weather anländer hon till ett soligt prestwick, bättre än så kan det knappt bli.

Nu bär det av till sängs, arbetsveckan inleds om sju timmar. Scheisse.


Kärlek!


Kommentarer
Postat av: B-E

ganska många paket alltså... :O

synd att det inte är "the night before christmas"

2009-11-16 @ 14:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0