how to be

Så, måndag är detsamma som ledighet, just idag. Trevligt. Det är en så kallad bank-holiday över hela UK, men jag är inte helt säker på vad det innebär. Det är inte därför jag är ledig dock, det är bara så enkelt som att det inte finns några barn hemma att passa, då hela familjen befunnit sig nere i England i helgen, och planeras återvända någon gång i eftermiddag.

Som kompensation har jag istället haft hand om två smått galna och incest-tendenserade valpar, har haft Carina som hjälp så det hela har gått riktigt bra. Det har varit en riktigt lugn helg, vi har sett på djupa och kultiverade tv-program, plus två absoluta favoritfilmer. Stardust och How to be. Den senare en ny favorit, helt brill! Bekantade oss med en tjej från Schweiz med försmak för gamla filmer igår också - trevligt!

Två veckor igår - lite overkligt. En känsla av hur bisarrt det hela är egentligen kommer över mig ibland fortfarande. Som när jag var på föräldrarnas coffee-morning i fredags, för att bli presenterad för mammor och fröknar. Jag stod där, i ett nursery-klassrum fyllt till bredden med mammor, fröknar och småsyskon, och förstod inte riktigt hur jag hamnat där. Två veckor tidigare låg jag antagligen fortfarande kvar i min säng hemma i Gislaved, och just då kändes det hela verkligen udda. Helt underbart, men udda.

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0