Babysitting-kväll

... för Carina, vilket innebär chill på Comely Bank. Chill som förhoppningsvis innebär lite U2-konsert och te. Har precis avslutat dagens arbete med att sortera ut flickornas målar-skåp, solen börjar spricka igenom molnen och jag har en skypedate med Erika alldeles snart. Life is good! 
 
Hade ju vissa planer på att köpa ett paraply idag, det gick inte bra alls. När jag  var nere i centrum började det spöregna, så jag gick in och köpte ett i en one-pound shop. Billigt och bra, tänkte jag. BIlligt och dåligt, var det. Det var sönder innan jag hann komma till nästa affär, och efter det tappade jag lusten helt och hållet till att shoppa paraply. Imorgon, kanske.

Ska ta en liten runda runt mitt område idag innan jag går till Carina, och undersöka lite. Om jag orkar. Mina ben är ganska trötta, vaknade inatt av att vaderna krampade - som de bara gör efter ett sjukt tungt cirkelträningspass. Lovely.

Det finns en skola som syns väldigt väl från vårt köksfönster (vilket inte är så konstigt eftersom den är ENORM. Skolan, alltså.) Vi brukar gå förbi ibland och bara drömma. Det är tydligen Tony Blairs gamla skola, tillsammans med diverse andra halv-kända människor. Den ser ut som ett slott, med höga grindar och en skol-sköld vid ingången. Edinburghs hogwarts for sure, med skillnaden att man inte behöver ha magiska krafter för att få gå, utan bara vara "really really really rich", som min arbetsgivare uttryckte det. Hittade en bild:



Kärlek!


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmmm! ;;

2009-08-21 @ 16:11:20
Postat av: Anonym

postat av louie, tidigare. förstår inte riktigt varför det försvann. hm.

http://open.spotify.com/track/4UnacbEnVyeTbTFcICF0eD

2009-08-21 @ 16:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0